2022-09-14

Miért éri meg az azonnali kiszállítás?

A legtöbb vásárló számára ismerős az érzés, amikor számolja vissza a napokat, hogy aztán a csengőt meghallva, átgázoljon a lakáson és átvehesse csomagját a futártól. Az E-kereskedelem fellendülése okán azonban egyre következetesebbeknek kell lennünk, és nagyobb hangsúlyt fektetni az olyan extra szolgáltatásokra, mint az azonnal kiszállításra, hiszen a jövőben ezek lesznek azok, amelyek konverziókat lesznek képesek generálni. A kiszállítás sebességével kapcsolatban pedig érdemes reálisan gondolkodnunk, hiszen egy ideig még működik, hogy napokat várunk az egyes csomagokra, azonban joggal jövendölhetjük, hogy hamarosan eljönnek azok az idők is, amelyekben ez már nem lesz elég.

Legújabb blogunkban annak járunk utána, hogy miért érdemes belevágnod az azonnali kiszállítási forma bevezetésébe a webshopodon.

A csomagra várás pszichológiája

Bizonyított tény, hogy a csomagra várás egyfajta szorongást eredményez, amelyet az ember akkor tapasztalhat, ha már beválogatta az egyes termékeket a virtuális kosarába, azokat pedig megrendelete. Különösen érvényesülhet a szorongás abban az esetben, ha esetleg bankkártyával előre is kifizette az illető az árut. Ennek oka az, hogy bár a vásárló fizetett érte, tehát a megadott tárgy már gyakorlatilag az ő tulajdonában áll, mégsem tarthatja egyből kezei között.

Érdemes összehasonlítanunk az online vásárlást a hagyományossal, elvégre az utóbbi esetében nem jellemző a csomag érkezését megelőző szorongás, hiszen a logikája egyszerű: bemész, beleteszed a kosaradba a megvásárolni kívánt termékeket, a pénztárnál kifizeted, majd hazasétálsz egy bevásárlószatyorral a kezedben, amiben legújabb szerzeményeidet szállítod az otthonodig.

Hiába örvend egyre nagyobb sikernek az e-kereskedelem, nem szabad elfelejtenünk, hogy a fogyasztók – részben eddigi, hagyományos vásárlási szokásaik miatt is – nagyon nehezen tudnak mihez kezdeni a csomag megrendelése és kézbesítése közötti időszakkal. Minél később kapják kézhez a megrendelt csomagjukat, annál inkább nőni fog bennük az ezzel kapcsolatos feszültség és így könnyedén rossz véleménnyel lehetnek vállalkozásunkról, ami viszont segíti elő, hogy az egyes felhasználókból állandó vásárlókat teremtsünk, illetve azt sem, hogy a gyakran vásárlókat, a hűséges típusokat a továbbiakban is meg tudjuk tartani.

Miért éri meg villámgyorsnak lenni?

A következőkben összegyűjtöttünk minden olyan érvet, amelyek az azonnali szállítási mód bevezetése mellett szólnak és olyan tényezőket is, amelyeket fontos szem előtt tartani, ha saját vállalkozásunkra szabva szeretnénk mérlegelni ezen szolgáltatás szükségességét.

Nagyobb vásárlói réteg elérése

Nem szabad megfeledkeznünk arról a tényről sem, hogy az online vásárlók nagy százalékát az Y és Z generáció teszi ki, akik beleszülettek a digitális világba és nem éppen végtelen türelmükről ismertek. Éppen ellenkezőleg: ez a generáció mindent azonnal akar és kifejezetten utálnak várakozni.

De nem ők lehetnek az azonnali kiszállítás egyetlen célcsoportja, hiszen ott vannak például a last minute vásárlók is, akik születésnapok előtt az utolsó pillanatban találják meg a legtökéletesebb ajándékot az ünnepelt számára, azonban nem rendelik meg, mert a kiszállítás több napba telik, így tehát nem érkezne meg az ajándék időben. Mit tesz tehát az ilyen típusú ember? Elbattyog az első élelmiszer és virágboltig, ami a közelben van és beszerez egy csokor virágot, illetve egy desszertet, hogy fel tudja köszönteni a fontos napon az ünnepeltet.

Persze, az imént felsorolt célcsoportok csupán csak példák, rengeteg más motiváció is lehet arra, hogy miért szeretne valaki élni az azonnali kiszállítás lehetőségével. Az viszont tény, hogy ezen szolgáltatással több vasasról csábíthatunk webáruházunkba, már akkor is, ha a felsorolt embertípusokat is elérjük.

USP- Hagyd le a versenytársakat!

Ha saját vállalkozásod van, valószínűleg ismerős lehet a USP, azaz a unique selling proposition fogalma, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent. Nem csak a vásárlói réteget érdemes szem előtt tartanod, de nyilvánvalóan a piacot is szükséges alaposan elemezned, ha az azonnali kiszállítási mód bevezetésén gondolkozol.

Nézz körbe versenytársaid között és állapítsd meg, hogy mennyien használják már ezt a típusú szolgáltatást. Abban az esetben ugyanis, ha soknál nem elérhető az azonnali kiszállítás, egy olyan versenyelőny lehet a te vállalkozásod számára, amivel egyből kitűnsz a tömegből, valamint a versenytársaid közül.

És hogy ez miért is fontos?

Hidd el, ezen USP megfelelő kommunikációjával fel fognak figyelni vállalkozásodra a fogyasztók, ugyanis egy olyan extra szolgáltatást nyújtasz a számukra, amit kevesen a versenytársaid közül, gyakorlatilag egy piaci rést tölthetsz ki vele.

Nem vagy benne biztos, hogy erre van szüksége a vállalkozásodnak?

Érdemes auditokat, interjúkat és felméréseket készítened. Vizsgáld meg alaposan versenytársaidat és kérdezd meg célközönségedet, hogy számukra vonzó lehetőség lenne-e az azonnali kiszállítás. A fogyasztóid tudják a legjobban, hogy mit várnak el a vállalkozásodtól és milyen extra szolgáltatás miatt választanák többször. Add meg a választás lehetőségét a vásárlónak, hogy azonnali kiszállítással vagy hagyományos házhozszállítással kéri a megrendelését. Hirdethetsz azonnali kiszállításra, ezzel jóvaé nagyobb célközönséget érsz el, a vásárló mindig a számára leggazdaságosabb opciót fogja előtérbe helyezni, de a választás élménye szimpátiát épít ki a márkáddal. 

Kezdd el, mielőtt elvárás lesz

2022-ben az e-kereskedelem elképesztő gyorsasággal fejlődik, ahogy a velük kapcsolatok elvárások is a felhasználók részéről. Érdemes még azelőtt belekezdned az azonnali kiszállításba, mielőtt mindenki más is megteszi, ebben az esetben ugyanis nem fogod tudni az ezzel kapcsolatos előnyöket kihasználni, épp ellenkezőleg: egy ahhoz szükséges lépéssé is vállhat rövidesen, hogy a veszteséget tudd csupán elkerülni a bevezetésével webshopod esetében.

Legyünk reálisak: nyilván nem lesz egy hét múlva minden webshopnál elérhető ezen extra szolgáltatás, de abban nem lehetünk biztosak, hogy ma még extra szolgáltatásból mikor lesz elvárás a fogyasztók körében. Mindezek fényében pedig érdemes minél előbb lépni, hiszen az azonnali kiszállítás könnyen generálhat értékes konverziókat vállalkozásod számára. 

Amennyiben cikkünk felkeltette az érdeklődésed az alábbi blogokat ajánljuk még webshopodnak:

5 hiba a csomagfeladásnál, amit el kell kerülni

Szükséges ingyenes áruvisszavétet adnom a webshopomban?

A futárszolgálat egy sikeres webshop egyik alappillére

 

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Gyorsaság, megbízhatóság, költséghatékonyság